Rosalía, Melekvari “Lux” Dönemini Bu Kez Heykelsi Kapüşonlu Ceketle Yorumladı
Dördüncü stüdyo albümü Lux’ü yayımladığından beri Rosalía, yalnızca sahnede değil, stilinde de albümün ruhuna bürünen bir performans sergiliyor. Zincirler, anahtarlar ve dev bir kalp kilidiyle süslenmiş gri-mavi Vivienne Westwood elbisesinden, ilk canlı performansında giydiği gotik ve parçalı Dilara Fındıkoğlu tasarımına kadar her bir görünüm, albümdeki “kadın ilahiliği, azizlik ve aşk” temalarını birebir yansıtıyordu. Zaman zaman tamamen tüylerle kaplandığı anlarda olduğu gibi, tek bir beyaz tüyle poz verdiği karelerde bile aynı sembolik anlatım sürüyordu. Saçındaki halka şeklindeki platin hat ise ona adeta kalıcı bir “halo” görünümü kazandırdı.
Sanatçının geçtiğimiz günlerde New York’ta yakalanan yeni görünümü, bu melekvari estetik çizgiyi korurken aynı zamanda Lux dünyasının farklı bir yönünü de ortaya çıkardı. Rosalía, şehir sokaklarında yere kadar uzanan, kusursuz beyazlığıyla dikkat çeken sade bir maxi elbiseyle yürürken görüntülendi. Şehrin soğuk havasına karşı elbisesini ise lacivert tonlarda, heykelsi bir forma sahip kapüşonlu bir bomber ceketle tamamladı.

Ceket, arkasına doğru akarak inen geniş kapüşonuyla ince bir şekilde rahibelik başlığını anımsatıyor ve sanatçının “ilahi” stil anlatımına yeni bir katman ekliyordu. Gümüş metal detaylarla süslenen ve oversize kesimiyle öne çıkan model, geçtiğimiz hafta tercih ettiği couture ağırlıklı görünümlere kıyasla daha sokak stili odaklı bir dokunuş taşıyordu. Rosalía ceketi fermuarını kapatmadan, ceplere soktuğu elleriyle ön panelleri hafifçe sardı; bu da görünümüne rahat ama etkileyici bir ifade kattı.
Sanatçının yeni görünümü, Lux döneminin hem kutsal hem de çarpıcı estetiğini yeniden yorumlayan bir başka güçlü moda anı olarak kayda geçti.





